En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Facebook

Kategori: Tankar

Vad har ni er facebook till?

Alltså, på vilket sätt använder ni FB? Att skapa nya kontakter, att skapa en illusion av att ni är någonting ni inte är, att hålla kontakten med fjärran vänner, att umgås med nära vänner, att söka upp random människor ni vill ha med på listan....eller annat?

Och sen det här med "vänner-listan". Har ni era vänner på den och endast vänner eller har ni hakat på hypen att ha så många som möjligt med för att verka "populära"? Själv har jag beslutat att göra en massive cleanup efter nyår. Alla jag inte pratat med/sett/umgåts med eller känner ska bort. Alla dessa meningslösa individer som finns med för att man var för snäll för att säga "tack men nej tack" när de skickade en vännerförfrågan. För varför ska man alltid vara så snäll? Hur svårt ska det vara att trycka nej? Om jag inte känner dig eller ens gillar dig, varför i hela friden ska du ha tillgång till min sida. Sen finns det ju de personer som man inte KAN ta bort på grund av olika anledningar. Där kan man ju istället bara sätta in olika spärrar till vad de får se och inte se. Hm, omfattnade projekt det här känner jag nu...bättre sent än aldrig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: