En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Ålderskris?

Kategori: Allmänt


Jag har alltid längtat efter att fylla 30. Då blir man klok. Och ansvarsfull. Vuxen liksom...då är man mogen och förnuftig. Seriös, ordentlig och...ja, vuxen.

Insåg idag att jag inte alls längtar efter att fylla 30. Jag är långt ifrån allt det där. Misstolka mig inte nu, jag kan vara seriös och ansvarsfull också!! Gladde mig åt att jag är närmare 25 än 30 i alla fall. Då upplyste min fantastiska vän (♥ you!) mig om att jag snart är närmare 30 än 25. Jag var ju tvungen att räkna...shit....det datumet har jag redan passerat. Fan.

Jag ålderskrisar. Ja, så är det nog. Jag känner mig inte en dag äldre än vad jag gjorde när jag var 22. Inte för att jag är så sjuuukt mycket äldre än det men ändå...

Jag sitter och gör vänskapsamband alá 12 åringar, jag har börjat fantisera om den där tatueringen jag aldrig gjorde, jag vägrar ha fotriktiga skor, jag vägrar fortfarande gå utanför dörren osminkad (hemskt egentligen, jag vet!), jag pratar hellre musik än pensionsspar och jag leker fortfarande i lekparken.

Alla som fyller 30 blir tråkiga. De förlorar barnasinnet över natten, de börjar fundera över och planera pensionen, de pratar vattenräkningar och mossbekämpningsmedel, de dricker ett glas vin till fredagsmiddagen och korkar sen igen flaskan, de åker hem klockan 23 för att de måste sova och de skrattar inte högt. 

Jag vill inte bli så!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: