En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Bojkotta Tv'n...

Kategori: Allmänt


Har jag gjort. Fram tills idag. Jag har inte tittat på TV på minst en vecka säkert. Kvällstid har jag pysslat med saker framdör datorn. Läst böcker. Tittat igenom gamla akvarellblock från tiden jag målade mycket. Tittat i gamla dagböcker och skrivit i nya. Rensat och gjort snyggt i klädkammaren....Ja, allt utom att titta på tv.

Hur många av er fastnar framför tv'n kvällstid? Hur lätt är det inte att man sätter sig och sen fastnar? Alla jag känner sitter och kollar på tv. Alla. Man sjunker ner i soffan, sitter av några timmar med fördummande program och går sen och lägger sig. För hur mycket vettigt tittar man på då? Eller är det mesta skit? Skit förmodligen...

Men ikväll, i kväll, då ska jag. Fast egentligen inte tv utan film. Som jag valt själv! Mycket trevligt. Lite abstinens har jag nog...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: