En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Brunstiga rådjur är inte tufft

Kategori: Allmänt


Var precis ute en sväng och förundras över det manliga släktet. Eller en del av det i alla fall.

Här kommer jag gåendes, ensam tjej. Och där står det två stora muskliga tatuerade snubbar. Gör ett snabbt överslag i huvudet om jag ska gå över vägen nu eller sen. Går jag över nu visar det ju på att jag är rädd. Men om jag går kvar på samma gångväg kan det uppfattas som provocerande eller utmanande.

Jag väljer att inte vika av. Vad fan kan hända liksom? När jag precis gått förbi snubbarna börjar det låta lite som om jag hade brunstiga rådjur bakom mig. Det brölar liksom. Och sen det klassiska "hej, du, tjejen...kom hit ett slag" Eh, eller inte? Vad tror killarna att de vinner på detta? Är det någon tjej tro som liksom stannar upp och bara "jamen visst, jag kommer..." Skulle inte tro det va. Jävla bimbo i så fall.

Men kom igen. Va. Lever vi på stenåldern eller? Och sen tänkte jag på en till sak. Reflekterar inte dessa grabbar över att man faktiskt kan bli skrämd som tjej? Att de liksom framstår lite hotfulla...? Eller? Nej? Hjärncellerna räcker inte till det kanske? Eller?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: