En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Folk tror en himlans massa saker...

Kategori: Allmänt


Tror gör man i kyrkan. Att alla ska tro så mycket hela tiden. Jag tror också på en himlans massa saker. Men jag försöker att inte tro saker om folk. Jag försöker lägga mina fördommar och förutfattade meningar åt sidan. Försöker att sudda bort dom. Jag gillar inte riktigt när folk placerar in varandra i fack. Typ "Du är såhär därför ska du vara såhär....". Jaha, enligt vem då då?

Det är skitsvårt. Lika svårt som att flyga typ. Men man kan väl iaf försöka. Kan vi inte ha ett enda stort fack istället och placera in alla i det facket? Varför ska man dela upp personer utefter yttre attribut, kläder, hårfärger eller andra saker? Kan inte alla bara räknas som "människa". Jaja, det finns faktiskt dom som inte borde få klassas som människa men jag menar dom som gör det. Måste vi kategorisera in folk i fack. I kategorier. "Dom gillar jag och dom gillar jag inte". Löjligt...

Alla kan väl bara kramas och vara snälla mot varandra? Jag skulle bli en skitbra kung eller president. Jag skulle ordinera massa kärlek till alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: