En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Jag sov inte hela dagen, det var en ursäkt för att jag inte har nått att skriva om...

Kategori: Allmänt


Sjukt trött. Skyller på....vädret?

Jävla ursäkter man far med egentligen. (Nu var han där igen...den där "man")

Men vad är det med det? Att alltid hitta på ursäker för sig själv? Jag gör det och jag vill gärna tro att jag inte är ensam. Typ om jag gjort bort mig och helst av allt vill gå och dö i ett hörn (ja, det händer även den bästa) så vill jag gärna skylla det på nått. Hitta en förklaring. En syndabock till mitt förkastliga beteende. (Nu är ju jag ganska klar i huvudet för det mesta och gör inte bort mig så ofta men ändå...ville bara säga det så ni vet:)

Men va? Om någon varit otrogen skyller de alltid på fylla. Om någon sagt någonting taskigt kallar dom det för ärlighet. Typ "jag ska vara ärlig med dig nu, det ser ut som att en traktor kört över ditt ansikte". Tack då. Bussigt. Som att jag inte vet det eller? Eller "Shit, vad fet du blivit". Okeeeej. Tack. Eller den bästa lär ju vara "du kommer inte att gilla att jag säger det är nu men..." Ni förstår säkert. Ni är inga imbecilla 5-åringar.

Att liksom inte kunna ta det för vad det är. Att hitta ursäkter. Förklaringar. Syndabockar. Och att alltid försvara sig med det man väljer att skylla på. Varför gör man det? Man, man, man...(borde skriva ett helt inlägg om man så jag får det ur världen...)

Usch, varför ska det vara så svårt? Att liksom köpa läget och bara ge efter. Att inse att en människas perfektion inte ligger i det fulländade. Att inse att livet är för kort för att hänga upp sig på småsaker....

Det var allt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: