En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Kött- en biprodukt?

Kategori: Allmänt



Såg någon dokumentären om veganer? Så himla rätt. Och så himla fel på samma gång.

En man hävdade på fullaste allvar att kött är en biprodukt. När vi slaktar och skinnflår djur för att få snygga pälsar och andra kläder så dör djuret. Det kommer inte att hållas samman utan skinnet utan djuret kommer att flyta ut som en stor degklump. Och därför kan vi lika gärna slakta det och äta köttet. Fast sen tyckte han att vi inte skulle äta det just därför att det är en biprodukt och biprodukter brukar inte vara nyttiga.

Alltså...på riktigt eller? Jag har ju vid ett flertal gånger övervägt att sluta äta kött. Men inte av den anledningen att jag ser det som en biprodukt. Efter att ha sett "Food Inc" och hur djuren behandlades kunde jag knappt titta på en köttbit, kyckling eller ett ägg utan att kräkas i min egen mun. Vidrigt! Om ni inte sett den...titta!

Och den andra anledningen till mitt veleri gällande köttäteri handar om att jag vill bli smal. Alla veganer är ju så smala. (undernärda hävdar köttätare) men på riktigt...världens bästa bantningskur typ!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: