En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Kvinnosyssla

Kategori: Allmänt


Finns det ens sånna? Min pappa lär ju hävda det (ja, just det!) Men bortsett från honom tror jag att det är förlegat. Jag lyfter sällan ett finger i köket. Bortsett från när det kommer till bakning. Jag råkar nämligen vara grym på att baka. Mina kreationer går alltid hem. Alltid.

Men alltså...mat. Ja, just mat. Det är jag värdelös på. Mina kunskaper sträcker sig till makaroner och korv. Och korv avskyr jag så den råkar jag på något sätt alltid bli bränd. Brukar mer likna kolklumpar. I köket är det maken som härskar. Utan honom skulle jag vara smal som en sticka...innan honom var jag smal som en sticka...Hmm...vet faktiskt inte om det är nått att vara glad över nu när jag funderar på det?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: