En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Mina blommor blommar aldrig...dessutom dör dom. Allihopa.

Kategori: Allmänt


Jag trodde alla tjejer kunde ta hand om sina blommor. Varför fick inte jag den genen? Blommor är ju fint. Inte ens den enklaste blomma kan jag få att överleva. Överväger då och då att köpa blommor i plats. Hmm...nog för att jag kan lockas och tillåta mig själv att fantisera om det kitchiga så är jag inte riktigt där...Åh, tänk ett helt hem i rosa, grönt och gult. Och plast. Massor av plats. Coolt... *dregglar lite*

Men för att återgå till blommorna. Det finns en blomma jag lyckas med. Trot eller ej är det en orkidé. Inte en sån vanlig utan en med massor av blommor på. Skitfin. Men allt annat dör. Till och med garderobsväxter dör. Vad gör jag för fel egentligen? Och be mig inte prata med blommorna....nej, det gör jag bara inte!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: