En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Sista minuten...

Kategori: Allmänt


Jag är ju en sån där som envisas med att göra allt i sista minuten. Vissa kallar det dålig planering, det gör INTE jag. Jag kallar det för att vara effektiv. Varför göra någonting nu när du kan göra det om 3 dagar med samma resultat? Att arbeta under press är den bästa drivkraften...då måste du ju liksom se till att bli klar. Om man börjar 3 dagar tidigare så tar ju arbetet bara lägre tid då man drar ut på det. Tänk typ hemtenta. Om jag börjar idag och den ska vara inne om en vecka...ja, då kommer jag ju sitta hela veckan med den. Om jag istället börjar med den om 4 dagar (och har tre dagar på mig) ja, då kommer jag att arbeta med den effektivt i tre dagar istället. Alltså SPARAR jag tid på att inte börja i förtid. Hur smart som helst ju! XD


Och appropå sista minuten ska jag faktiskt resa också. Men det är ju inget kul att vare sig skriva eller läsa om...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: