En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Läsa lite.

Kategori: Allmänt

 
Är ganska skönt. Jag läser iofs inte "lite" utan ganska så "mycket". I perioder i alla fall. När jag har tid. Älskar att försvinna in i boken jag läser. Läsa bort flera timmar och sen återkomma till mitt liv som faktiskt inte är så pjokigt trots allt. 
 
Läser Bitterfittan just nu. Inte världsabästa boken jag läst. Bitvis är den rätt seg. Inte speciellt bra skriven och lite ja...lite så. Bara så. Men bitvis...är den underbar. Rolig. Jag skrattar högt och tycker hon är ljuvlig. Sen blir jag rädd....för oj, det där påminner mig om någon. Någon jag känner. Mig själv. Hon påminner om mig. Shit, har jag blivit en bitterfitta? Okej...det blir till att ringa farbror doktorn i morgon. 
 
-Har jag kommit till doktor Edström?
-Ja, det är jag. Vad kan jag hjälpa dig med?
-Jo, du förstår, jag behöver medicin
-Jaså? Vad är du för sjuk?
-Jag är en bitterfitta. Du måste hjälpa mig!
 
Undrar vilken medicin jag får utskriven?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: