En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Kloka ord.

Kategori: Allmänt

 
Tror inte jag bloggat om detta förut. Just därför känner jag att jag typ måste skriva om det. Kom att tänka på det för någon dag sedan och orden har liksom fastnat. Kloka ord. Bra ord. Kloka människor. 
 
Diskuterade detta med att skilja sig för ett tag sedan. Frågan kom liksom upp och jag berättade att jag skilt mig. Medlidande blickar var det jag fick, men var ganska snabb med att berätta att det inte alls var någon fara. Att det ibland blir så och att det kan vara det bästa...för alla inblandade. 
 
Livlig diskussion uppstod sedan, varpå en kvinna berättade om när hon och hennes man gifte sig. Båda gick liksom in i äktenskapet med tanken på att det inte skulle hålla, just för att många skiljer sig idag. Därför kändes det lite konstigt att säga "tills döden skiljer oss åt", vilket många nog håller med om (?). Så de tog helt sonika bort det. De ersatte istället med "tills kärleken tar slut". Så himla fint! För så är det ju. Precis så är det! Varför har inte alla andra fattat det. Varför står man där som ett fån och lovar att vara med någon tills döden skiljer oss åt? För på riktigt, hur kan man lova det? Om äktenskapet är skit, ska man vara kvar då bara för att man lovat det? Vansinne om ni frågar mig...tills kärleken tar slut. Fantastiskt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: