En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Nästan ett år

Kategori: Tankar

 
Har gått sedan jag började med detta. Helt sjukt. Ett år. 365 dagar. Nästan i alla fall...dagen innan julafton var det om jag inte minns fel. En julafton jag faktiskt inte såg fram emot. Hela julen var tokstressig. Hade haft en fruktansvärd höst där jag vabbat majoriteten av tiden samtidigt som jag skulle klara av studier för att inte glömma hemmet och inte minst mig själv. Allt jag kunde tänka på var att få se solen. Sol betyder att det är sommar. Vilket betyder mindre sjukdom för barnen, vilket i sin tur betyder att jag inte behöver vabba ihjäl mig. En stor jävla eloge till alla ensamstående mammor. Jag vet vilket jäkla jobb ni gör. *klappar händerna*
 
Ett långt år har det varit. Stora förändringar. Mycket förändringar. Jag känner liksom att man inte kan trava på i gamla spår bara för att det är bekvämast. För om det inte är bekvämt, varför fortsätta? Jag vet många som gör det, travar på alltså. Kanske främst av rädsla, och ärligt...det är så jävla dumt. Livet går inte under av att man förändrar det som inte fungerar. Livet förvandlas inte till en tsunami. Man är inte mindre värd. Många, fyrkantiga, människor må anse att man ger upp. Att man kastar in handduken, men vet ni vad? Skit i dom! Sen när är förändring dåligt? Vem gillar inte att skaffa en ny hårfärg eller en frisyr? Det är förändring. Vem gillar inte att köpa ny bil? Det är förändring. Vem gillar inte att resa? Det är förändring.
 
Så mina goda vänner...vet ni vad? Tanken är din största fiende.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: