En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Känslor i flertal

Kategori: Barn och familj


Nu har det hänt, det som inte får hända. Jag vaknade och hörde att det var ett himlans liv i vardagsrummet. Tittade över min axel och insåg att min man också låg kvar i sängen. Jag gick upp...

Synen som möter mig var hemsk. Jag såg saxar...min mage vände sig instinktivt ut-och-in. Paniken spred sig och jag blev som förstelnad. Jag blickade vidare...

Jag såg sen en massa, massa hår. Typ överallt! Mina flickor hade klippt håret på varandra. Jag ville inte riktigt titta på någon av dem då jag var rädd för vad jag skulle få se. Men jaja, titta måste man ju. Tyvärr. Min ena tös har vanligtvis långa långa korkskruvar. Dessa var nu borta. Helt borta. Hon hade klippt av allt. Varenda lock. Bortblåst. Kaput. Nada. Zippo. Gone. Auf wiedersehn fina hår. Ses igen om 10 år eller så.

Jag grät en skvätt, det måste jag erkänna. Hur löjligt som helst men helt sant. Sen blev jag arg...och mitt i allt det arga började jag skratta. Då var jag tvungen att gå ut ur rummet. Känslorna bara haglade...eller snurrade?

Kul, verkligen jättekul. Bra start på helgen. Verkligen.


Kommentarer

  • Maria säger:

    Oj !!!!



    Maria

    2012-02-29 | 14:17:37
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Ja, minst sagt.

    2012-03-01 | 12:57:56

Kommentera inlägget här: