En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Vad är du för färg?

Kategori: Allmänt



Vad har färg för betydelse? Stor betydelse tycker många. Men hur kommer det egentligen sig att vi har på oss kläder med en viss färg beroende på humör vi är på? Typ...är det soligt ute och vi känner oss lite spralliga sätter vi på oss gult. Är vi lite nere eller gillar rock eller vill smälta in väljer vi svart. Vill vi känna oss jordnära, liksom stabila väljer vi en dov grön färg. Lite glättiga och flickiga sätter vi på oss rosa och om vi är lite förföriskt kvinnliga väljer vi rött.

Men hur sjukt är inte det egentligen?

Jag faller absolut in under den kategorin att jag har färger efter humör. Jag är en sån som man absolut kan tolka efter kläderna för dagen. Känner jag mig fet har jag någonting oversize. Känner jag mig snygg någonting mer kroppsnära. Avslappnad en hoodie...även när jag känner mig hängig eller nere väljer jag en hoodie. Är jag sådär sprudlande glad har jag ofta på mig gult...fast mest på sommaren iofs. Känner jag mig gullig har jag rosa. Fast jag måste ju faktiskt erkänna att jag är löjligt förtjust i rosa. Min favoritfärg all times. Lite löjligt i min ålder tycker vissa. Och att matcha mitt blonda hår med rosa kläder gör ju knappast att man ser intelligent ut enligt samhällets sätt att tolka oss människor. För det gör samhället så bra ju...tolkar oss alltså.

Fan, det är ju löjligt. Har du stora tittisar (vilket oftast beror på gener), blont hår (som också beror på gener) och gillar rosa, då är du en bimbo. Bara så du vet. För det visste du säkert inte. Nej, det visst du nog inte. Men hur sjukt är inte det? Vem avgör det liksom? Jaja, enligt undersökningar gjorda av dödligt seriösa företag (se msn.se) så sägs det att snygga människor lättare får jobb. Jag håller fast vid den tanken när jag struttar runt i mina rosa kläder och blir tagen för en bimbo.

Skrattar bäst som skrattar sist...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: