En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Barnvagns-maffia VS. Människo-maffia.

Kategori: Allmänt

 
Skulle åka buss idag med barnvagn. Tvillingvagn till på köpet. Gör jag aldrig. Av förståeliga skäl. Men alltså, jag slås återigen hur människan är funtad. Eller inte funtad. Avsaknaden av medmänsklighet...eller hjärna kanske?
 
I stan går folk runt och gnäller på att barnvagnar tar så mycket plats och blablabla. Jadijadija. Säkert, de tar plats. Det sitter för fan barn däri, vad trodde du liksom, att de väger 2 gram eller? Men ja, jag ska i vilket fall som på bussen med min citychicka stockholmsanpassade vagn som ska vara så superdupersmidig. Och jag kommer inte på. Bussen är för hög. Jag kan liksom inte lyfta vagnen själv a´la Pippi utan måste dra upp den och det går inte för däcken rullar då in under bussen. Jag försöker vädjande titta på de som sitter vid dörren men alla bara tittar dystert på mig. Som "Jaja, synd". Lackar faktiskt lite så jag går in i bussen och ropar högt "URSÄKTA MIG, skulle jag kunna få lite hjälp upp med vagnen kanske?!!?" Ingen reagerar. Jag kastar både ett och två onda ögon på chauffören som med mycket möda reser sitt feta arsle och pallar sig ut. Ungefär samtidigt reser sig typ den tanigaste tjejen jag någonsin sett och erbjuder sin hjälp. Stackarn, trodde på riktigt att hon skulle gå av men hellre hon än chauffören. Om han nu envisas med att sitta kvar så kommer jag envisas med att ta emot hjälp av någon annan nu när han faktiskt pallat sig ut. I SPÖREGN!
 
Det jag ville säga var nog bara att...ja...just det. Ehh...typ sluta gnälla på barnvagnar. Vi är ganska fredliga. Ni däremot är ju groteska!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: