En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Blondin VS Brunett

Kategori: Tankar



Men seriöst. Hur kan vi, 2012, fortfarande ha såna fördommar. Det är ju inte klokt! Vissa hävdar att det inte alls är så längre och att man anser att blondiner är minst lika smarta. Men då ska jag upplysa er om att så är det inte.

Jag är like kluven vad gäller min hårfärg. Ja, egentligen när det gäller massa saker, men nu är det min hårfärg vi pratar om och ingenting annat. (LOL) Jag är en sånhär människa som liksom byter hårfärg minst 2 gånger per år. Ofta blond på våren och sommaren och brunett på hösten och vintern. Men för att komma till sak...

När jag går på krogen som brunett. Då kommer killarna och vill diskutera litteratur. Om jag varit på någonting sevärt på sista tiden. Om jag gillar den nya utställningen på Moderna. Vad jag anser om kriget som pågår i...ja, ni förstår.

När jag går på krogen som blondin. Då diskuterar inte killarna utan de kommer mer med påståenden eller förslag. "Ska vi gå hem och knulla" har jag hört ett par gånger för mycket. Undrar hur många som får napp på den liksom? Att diskutera min bröststorlek är också vanligt. Att provocera för att få en reaktion inte heller så ovanligt (den dumma flicka som föll för det en gång i tiden borde stå till svars) Eller att bara fånle och haspla ur sig löjliga kommentarer för att ha någonting att säga...

Hur kommer det sig tro? Ser jag dum ut för att jag är blond? Ser jag smart (smartare) ut för att jag är brunett? Jag har inget svar tyvärr. Men jag tycker det är konstigt...

Och det är fakstiskt skitsnack att blondiner är dumma.
Det måste ha varit en avundsjuk brunett som kom på det XD

Kommentarer


Kommentera inlägget här: