En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Ingen återvändo

Kategori: Tankar


Läste en artiken på en mindre seriös tidning. Sen blev jag lite upprörd. Inte på tidningen, utan på Vita Huset. Artikeln handlade om en man som, enligt artikeln, intagit en mindre mängd kokain när han var på besök i Vita huset bara för att...ja, för att han liksom var nära presidenten...och för att han kunde. Det var som en kul grej för honom och han påstår idag, återigen enligt artikeln, att han ångrar sig. Sen var det en sån liten mängd att ruset motsvarade det man får av en espresso...

Här någonstans känner jag att jag lackar lite där jag sitter framför datorn. Så jävla dömande och förbaskat löjligt. "Du knarkar och får aldrig mer komma hit för det". Jadi, jadi ja...

Men så tänker jag liksom lite på det här med människans värde och så. Vem fan säger att han inte får komma dit igen på grund av detta. Jag fattar ju hela grejen med att de tar avstånd från droger, jag är inte dum i huvudet, men ändå. Vilka är de att sätta sig över honom och nedvärdera honom för det?

Jag kan liksom bli lite trött på detta jävla tjafs. För det är vad jag tycker att det är. Barnsligt. Han sa ju att han ångrar sig...

"Du är dum så du får inte komma på mitt kalas!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: