En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Jag pratar när jag sover

Kategori: Allmänt


Jag hade en dröm i morse. Innan jag vaknade. Jag bråkade med någon.
Det var ganskla befriande, fast sorgligt.

När jag vaknade hörde jag skrik och rop från vardagsrummet. Min man vänder sig om och frågar om jag inte kan kolla vad barnen gör. Nej, svarade jag. Jag är lite arg. Gick upp efter ett tag. Gick tillbaka till sängen och la mig. Varmt och gosigt. Låtsas inte se. En av flickorna kommer in och ropar stolt "Vi har gjort geggamojja!!". Min man går upp, sen hör jag barnfötter, sen en röst som säger "Snälla, hjälp till här" Suck. Ett jobb för två. Det var toalettpapper uppblött med vatten. Vatten i mängder. Över hela bordet...detta hade också givetvis runnit ner på mattan. Typ 4 liter vatten i vår stora fina orientaliska svindyra matta. För att inte nämna alla tallrikar, glas, muggar och bestick de använt för att genomföra dådet.

God morgon härliga söndag!

Berättar sen att jag bråkade med någon i drömmen och därför inte orkade eller ville bli mer arg än jag redan var. Han svarar "Jag hörde det". Whuuut? Japp, jag pratade i sömnen. Han återberättade ungefär hälften av vad jag trodde bara jag visste. Ha, kanske därför jag hade så ont i halsen? Upprörd hade jag varit. Han trodde jag skojade men insett efter att vänt sig om att jag faktiskt sov.

Gud, tänk om man skulle säga någonting riktigt olämpligt. Någonting som liksom inte är för hans öron. Lite pinsamt skulle det ju kunna bli. Alla mina tankar är ju inte för andra, oavsett hur nära man står varandra.

Har därför börjat fundera på att köpa en gagboll eller liknande. Då kan man ju inte prata menar jag...

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Hahaha....

    2012-03-18 | 23:53:51

Kommentera inlägget här: