En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Middag eller ligg?

Kategori: Tankar


När en kille bjuder ut en tjej på middag. Vad är syftet? Vad är meningen med det liksom? Är det för att lära känna henne eller för att få ligga när kvällen närmar sig sitt slut?

Såg ett humorklipp på Tv och började skratta. Men sen insåg jag också det tragiska...att det förmodligen många gånger är just så.

Klippet gick ut på att en tjej och en kille satt på en restaurang och kollade i menyn. Killen utbrister att det var hutlöst dyrt med en köttbit för typ 350 kronor. Sen säger han "ska vi inte åka hem till mig och få det överstökat på en gång så kan du få 1000 spänn i handen istället". Jag skrattade så jag nästan pinkade ner mig.

Men ändå...är det inte så många gånger dårå? Att man går ut och äter, drinkar lite och sen går hem...tillsammans? Det har liksom blivit standard. Norm. Sen finns det givetvis de tillfällen när repertoaren tar en annan form. Knaske om man är lite mer seriös...eller...eller...ja...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: