En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Prinsessor och bajs

Kategori: Barn och familj




Jag har tänkt på en sak (egentligen mer än en sak iofs). Eller såhär var det, min ena tös kommenterade på en sak som jag sedan dess har tänkt på. Det är en sånhär sak som man vet om men inte reflekterar över.

Hon stod och borstade tänderna och pratade om stora prinsessklänningar. Opraktiskt tyckte jag för då kan man ju inte gå på toaletten till exempel, utan en massa besvär dvs. Och då svarar hon "men dom behöver inte det mamma, prinsessor bajsar inte" Joho, svarade jag och tyckte liksom att alla bajsar (alla utom jag då förståss! Fast DET sa jag INTE!) Men nej, hon stod på sig.

Och hon har ju rätt! Detta är någonting som vi pratar om i tonåren, typ, men inte mer än så. Ingen på TV går på toaletten om det inte handlar om nån halvkass humorfilm/serie. Och framförallt inte prinsessor! Men vaddå? Ger inte det en snevriden bild då?

Jag trodde på riktigt att jag var en prinsessa fram tills jag mötte min boyfriend som snällt upplyste mig om att så är inte fallet. Jag skulle aldrig i hela mitt liv ha gått på toaletten i hans närhet. (Det tog mig typ 2 år innan jag kunde göra nummmer 2 samtidigt som han var hemma.)

Men är det inte lite...tokigt kanske?



Kommentarer

  • jewelry säger:

    väldigt tokigt är det!

    kom att tänka på bridesmaids-filmen då hon skiter på sig i en svindyr brölloppsklänning hehe.

    ps kolla gärna på mina smycken jag gjort och säg vad du tycker!

    kram

    2012-03-27 | 16:56:05
    Bloggadress: http://jewelryandagony.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Ja, men också det en "halvkass humorfilm". Även om jag tyckte den var kul klassas det knappast som en kvalitetsrulle:O Samma i SATC, där råkar ju Charlotte göra på sig under Mexicoresan...men även den filmen går väl under komedigenren...

    2012-03-27 | 22:15:19
  • jewelry and agony säger:

    svar:

    tack! finns även svart band, blått med guld längs kanterna, rött med guld och rött transparent. Andra färger går att fixa :)

    2012-03-27 | 22:33:22
    Bloggadress: http://jewelryandagony.blogg.se/

Kommentera inlägget här: