En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Skrivstopp

Kategori: Allmänt


Eller skrivkramp?

Jag har inte skrivit på några dagar. Inte kännt att jag haft någonting vettigt att skriva om. Jag kommer aldrig någonsin att börja blogga om min vardag, dagens outfit eller vad jag behagar äta. Och med detta sagt kan det ju också bli lite idéfattigt om hjärnan är upptagen på annat håll. Typ.

Min ork och lust har liksom gått på semester. Har mycket annat att tänka på kanske jag ska tillägga. Inte för att jag är speciellt produktiv på annat håll men ändå. Hittar liksom inte tiden till nått. Tid, det är ett annat problem. Man har 24 timmar om dagen. Typ 8 av dessa går bort till att sova. Då har vi 16 kvar. Om man sen räknar bort frukost, lunch, middag och den tid det tar att sminka sig och sedan tvätta bort eländet har vi ungefär 12,5 timme kvar. Av dessa förväntas vi spendera 8 på jobbet. Då har vi 4.5 timme kvar. Ska vi sedan räkna med resa till och från jobbet har vi helt plötsligt ungefär 3 timmar kvar. Alltså...på allvar? Är det på riktigt? Seriöst...tänk efter....vi har tre timmar per dag som är "fritid" då vi ska lyckas klämma in att vara sociala, fixa naglarna, träna, läsa böcker, titta på en bra film, surfa på nätet, tvätta, städa, vara aktiva med barnen, handla...ja, ni förstår poängen. Det är ju inte rimligt...

Jag föreslår att vi alla gemensamt ber till Gud ikväll. Vi ber om mer tid...

(och så blev det helt plötsligt ett nytt inlägg...)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: