En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Var är Fido?

Kategori: Allmänt


Jag har stört mig på en sak de senaste dagarna. En tant har gått runt och visslat samma monotona slinga flera gånger per dag. Sen ropar hon på "Fido". Och sen börjar det om...

I morse fick jag tuppjuck. Jag gillar att sova med fönstret öppet, desto kallare desto bättre och vaknade således av hennes visslande. Jag gick runt och muttrade argt för mig själv och tyckte att "Sluta vissla kärring, kattjäveln är borta och kommer inte tillbaka" Min man skrattade åt mig och jag replikerade "Om du hade bott hos henne hade du förmodligen också rymt så sluta garva".

Sen, efter att jag lämnat barnen på dagis såg jag henne. Hon cirkulerade fortfarande på vår gata. Visslade fortfarande på samma jävla slinga och ropade på Fido. Jag tänkte att nu skulle jag minsann ge henne arga blicken så hon fattar hur störigt det är att hela tiden höra henne ropa och föra oväsen. För det är det hon gör tycker jag.

Men när jag såg henne kunde jag inte göra annat än känna medlidande. Här har vi en 55+ kvinna som gråtit, mycket. Hon var svullen i ansiktet och röd om näsan. Håret stod på ända och hon såg ut att ha haft samma kläder i en vecka. Hennes blick flackade och hon verkade liksom lite förvirrad. Kanske av sorg?

*SMACK*
In my face

Min fråga är nu: Var är Fido?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: