En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Verklig historia

Kategori: Humor


Jag hörde en ganska rolig (tragisk?) historia för flera år sedan. Det var en av mina vänner som berättade den. Och trots att det är många år sedan skrattar jag än idag. Fast man kanske inte ska. Men jag gör det. Vare sig jag vill eller inte.

(Förlåt)

Hon arbetade med gamlingar på ett äldreboende och skulle hjälpa en gammal man med sina toalettbestyr. Då han inte kunde gå så bra fick han en toastol inkörd på rummet. Det är en stol med en vanlig sits där man liksom för in en potta undertill. Han hade satt sig och hon skulle sätta dit pottan. Men det gick inte. Hon försökte på alla vis, lirkade och puttade, men icke. Gissningsvis var pottan bara lite trög så hon tog i med all kraft hon hade då vissa kan vara lite tröga...men det gick inte. Det tog liksom stopp hela tiden. För att undersöka varför pottan inte kom hela vägen in böjde hon sig ner och upptäckte då problemet. Mannens pung. Den hängde ner så långt att man liksom var tvungen att lyfta upp den för att få in pottan. Man kunde ju tycka att han skulle säga nått...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: