En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Att gråta kan vara ganska skönt.

Kategori: Allmänt


Läste en sak idag. Duuuh...jag som aldrig (??) läser annars. Jag är nu mycket sarkastisk till er som inte känner mig, läser mest hela tiden. Fast inte bokmal-helatiden. Jag sitter inte alltid med näsan i en bok. Men ibland. Det är ju lite som terapi typ. Fast billigare...

Men shit asså! Det här med språk och att ha förmågan att kunna skriva och att kunna beröra och...och...och...

(Hon som skrev läser säkert. Du är ju typ...grym. Nej, det räcker inte. Fantastisk! Så jävla bra.)

Vilket fall som. Att läsa någonting och känna hjärtat gå i tusen bitar. Att läsa någonting och gråta som att man förlorat allt och lite till. Att läsa någonting och känna lycka över att man inte är där. Det är ganska skönt.

Jag blir lätt berörd. Men det kan faktiskt vara ganska skönt ibland. Att gråta lite. Folk gråter för lite tror jag. Alla dessa människor som aldrig släpper ut sina känslor. Usch, ut med dom bara! Man mår faktiskt ganska bra efteråt. Så ni vet.

Kommentarer

  • Natli säger:

    Tack. Tack, tack, tack <3 jag är glad att den kunde beröra.

    2012-05-09 | 15:00:24
    Bloggadress: http://skrattmoes.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Jag grinade som ett barn när jag kom till slutet. Alltså, riktig fulgråt. Hemskt. Fick ont i hjärtat, på riktigt ont. Inte "jag tror jag känner nått" utan "aj, det gör ont". Men åh så vackert! <3

    2012-05-09 | 15:14:32

Kommentera inlägget här: