En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Städa lite.

Kategori: Allmänt


Jag gillar att städa hos andra. Kan tyckas konstigt med tanke på hur det för det mesta ser ut hemma hos mig...men så är det. Hemma hos mig råder för det mesta totalt kaos. Tror jag skrivit om det förut men jag har ju en teori om att de som är sjukt pedantiska har ett inre kaos. Jag har inget inre kaos och störs därför inte av röran runt om mig. Om jag hade ett inre kaos skulle jag ju bli galen om det var kaos överallt.

Men för att komma till sak. Jag gillar att säda hos andra. Har jag alltid gjort. NEJ! Jag ska inte jobba som städerska...phu...på tok för dåligt betalt. Näää...skoja bara. Men det är inte för mig.

Jag ska hjälpa en vän i alla fall. Hon har tydligen lovat sig själv att diska varje dag efter att ha haft 4 månaders disk på hög. Nää...nu ljög jag. Det kanske bara var typ 2 veckors disk? XD Sorry babe! <3 Men jag ska städa hos denna dam i alla fall. Jag får en middag, lite vin och trevligt sällskap som tack. Låter enligt mig som den bästa betalningen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: