En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Svensexa

Kategori: Allmänt


Blir det i morgon för en vän som ska gifta sig. Men en sak har jag funderat över...det här med svensexa kontra möhippa.

Vid en svensexa ska man göra tuffa saker. Man ska gärna ha med lite action. Kanske boxas mot ett proffs. Köra rallybil eller racerbåt. Kanske lite våld. Gärna lite kvinnoförnedrande inslag. Strippor är snudd på ett måste. Det ska osa manlighet och machoman. Lite Tarzanfasoner över det hela liksom.

Vid en möhippa går man på spa. Man fixar naglarna. Man lär sig strippa med fniss om att man ska visa upp det man lärt sig för mannen. Man dricker drinkar och fnittrar vinglandes på höga klackar hela vägen till hotellrummet där man sen sitter och flätar varandras hår och pratar evig kärlek.

Vad fan är det egentligen?

Hur kommer det sig att det är såhär? Jag kör hellre rallybil än lär mig strippa, det gör jag så bra ändå. NÄÄ...SKOJAR BARA! Men ni fattar grejen va...visst. Det ÄR trevligt att fixa naglarna och fnittra. Men jag tänker på det här med macho kontra prinsess-teman. Varför gör inte killarna sig fina. En pedikyr skulle säkert de flesta grabbar behöva. Kanske en manikyr också. Varför är det bara flickorna som ska ha snygga naglar? Och vi som ändå tar hand om våra naglar...varför kör inte vi rallybil och går på strippklubb?



Kommentarer

  • Anonym säger:

    Säger som jag alltid gör: det är därför man ska vara med kvinnor!

    2012-05-26 | 02:18:42
  • maria säger:

    Håller med

    HAHAHAHAH

    Kram

    Skulle aldrig förnedra mig och gå på stan i bebiskläder och köpa kyssar. det går fet bort.

    Kram

    2012-05-26 | 07:04:03
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Jag förstår inte förnedringsgrejen liksom. Vem vill gå runt i bebiskläder? Vem vill köpa kyssar? Vem vill äta godisar från någons kroppsstrumpa? Nää...inte jag! Du har helt rätt, det gå fetbort!



    Kram på er!

    2012-05-26 | 11:32:51

Kommentera inlägget här: