En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Duktig.

Kategori: Allmänt


Är man ibland. Kul är det. När man känner att man kan. Att man vet vad som ska göras och hur det ska göras.

Att få ta eget ansvar.

Får jag på praktiken nu. Har fått två egna klienter. Ett körkortsyttrande- ska hålla intervju, kontakta referenser samt skriva själva yttrandet och en helt ny klient. Så jävla coolt är det. Och att jag känner att jag KAN!

Pratade med en mycket fin kollega för någon vecka sedan och hon tyckte att antingen har man DET eller så har man det inte. De flesta har det tyvärr inte. Men hon sa...att hon trodde jag skulle bli en helt fantastisk socionom! Att jag verkligen har DET och att hon gladeligen skulle gå till mig om hon hamnade i en utsatt situation. Att jag verkligen ser klienten och att jag möter klienten på dennes nivå. Att jag inte dömer eller plockar fram pekpinnar utan att jag är genuint intresserad och vill hjälpa. Det var kul att höra. Blev lite rörd faktiskt...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: