En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Praktik

Kategori: Allmänt

 
Har jag nu. Är på världens bästa ställe. På riktigt. Hade inte kunnat ha mer tur! Är så himlans glad för både handledare och kollegor. Dom bästa man kan ha! 
 
Men...detta jobb (socionom) väljer man inte för att det är lätt. Eller för att man tycker att det verkar vara en skön grej. Det väljer man för att man har hjärtat på rätt ställe. Inte alla, det finns rötägg precis överallt, men många har hjärtat på rätt ställe. Jag har hjärtat på rätt ställe.
 
Och det är också det som gör att det ibland är så sinnessjukt jävla svårt också. Ville egentligen jobba med barn och unga. Det stryker jag helt nu. I alla fall för en lång tid framöver. En lång tid. Mitt hjärta skulle gå sönder. På riktigt, gå sönder. 
 
Har hittat andra saker som kanske inte kommer krossa mig lika mycket...hoppas jag.
 
Grät idag, första gången. Inte för första gången i livet alltså, utan på praktiken. Det var så ledsamt. Blev så berörd. Kunde inte prata av rädsla för att rösten inte skulle hålla. Vårt jobb är att ta hand om, sopa ihop och hjälpa alla trasiga mäniskor. De som verkligen hamnat på botten, av olika anledningar. Det fick jag se idag. På riktigt se. Ett slag i ansiktet var vad det var, kunde liksom inte hejda mig. Men det var också då jag insåg det...hur jävla rätt jag valt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: