En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Denna jävla hosta!

Kategori: Allmänt


Jag är lite förkyld. Har liksom drabbats av allt man kan drabbas av. Snorig, torrhosta, rethosta, trasiga stämband och så vidare. 

Och när ska allt detta sätta igång då? När ska det vara som värst liksom? Jo, givetvis på en absolut fullsatt buss. 

Satt på bussen. Glad att jag fick ett säte. Känner hur det börjar killa i halsen och ber en tyst bön att det inte ska bryta it i världskrig. Men Gud var nog upptagen, för det gjorde det. Hostar och hostar och hostar. Men inget händer bortsett från att min hals ger ifrån sig kräksljud av allt hostande samt att mina ögon rinner. Letar frenetiskt i väskan efter nått att stoppa i munnen för att få igång salivproduktionen för att få stopp på det. Hittar en ask läkerol samt Zyx. Stoppar in allt i munnen. Hjälper tyvärr inte alls utan jag fortsätter hosta. Folk börjar vända sig om och stirrar nu irriterat på mig. Kan förstå dom, vem vill ha en sjukling på bussen som riskerar att smitta ner en med pest liksom? Hostar och hostar lite till. Nu oroar jag mig också över att jag ska råka hosta ut mina tabletter i håret på tanten framför. Hade ju kunnat vara lite pinsamt. "Hej, ursäkta, jag råkade spotta på dig, jag ska bara ta bort mina rester". Nä, det skulle inte gå hem va...

Skär upp tungan på min tablett. Känner blodsmak i hela munnen. Känner också hur mannen till höger helt ogenerat stirrar, ja, verkligen stirrar oavbrutet på mig. Oskön stil. 

Fortsätter att hosta. Torkar tårar som rinner. Inser att mitt ena öga nu troligtvis saknar mascara. Snyggt. Bruden som glömde måla ena ögat. 

Hostandet avtar efter en stund. Folk har bytt plats och mannen stirrar fortfarande. Underbar bussresa verkligen. 

Underbar! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: