En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Glada gubbar!

Kategori: Allmänt


Glada gubbar gillar vi! 

Blev stoppad av en man idag som frågade efter vägen. Pekade ut hur jag tror att man går dit han var på väg. Såg att han haltade lite och påpekade att jag absolut inte var säker. 

Han tittade på mig, log och sa "tack söta du, det är nog rätt väg. Och god jul påre även om det är fel!" 

Vet inte varför jag blev så glad. Är ju inte som att det var nått exceptionellt över våra få meningsbyten liksom. Men att han var vänlig och snäll. Trots sin ålder och kanske framförallt trots sina utslitna ben...

En smekning jämförelse mot den otrevliga äldre kvinnan på bussen idag som jag faktiskt fnös åt. Ja, jag skäms lite. Jag fnös åt en annan människa idag. Men hon var så urbota korkad att fnysningen liksom hoppade ut ur näsan av sig självt...

Mer trevliga glada människor, tack!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: