En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Gränsen är hårfin.

Kategori: Tankar


Man ska vara snäll. Tycker jag. Uppenbarligen har inte riktigt alla den inställningen. Vilket jag faktiskt inte kan förstå. 

Jag ursäktar de som lider av allvarlig psykisk funktionsnedsättning. Och de som är förståndshandijappade. Det går jag med på - om alla hästar inte står i stallet kan det vara svårt att hänga med liksom. 

Men annars. Vuxna människor liksom? Har ju förr hört talas om vuxenmobbning. Det är väl något typ av samlingsbegrepp för allt det där taskiga tänker jag. Men att det faktiskt förekommer...jag hade hoppats det var en myt. Klart det finns idioter, det finns det alltid. Men att utstuderat vara ganska taskig, som vuxen, ja...

Och samma sak gäller väl för vuxna, att bara titta på...det är lika illa som att vara  direkt taskig? Ibland kanske? 

Nej du. Jag finner faktiskt ingen förklaring. Annat än att man antingen mår så dåligt själv att man liksom har ett skriande behov av att vara taskig. Eller så är man helt jävla slut i huvudet. Punkt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: