En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Folk som luktar illa.

Kategori: En Annan Dag

 
Jag stör mig sjukt mycket på folk som luktar illa. Alltså hallå liksom, har ni aldrig sett en dusch eller? Eller typ de som stinker förjävligt ur käften och inte gör någonting åt det. Och då menar jag inte typ lite taskig andedräkt utan de som verkligen stinker. Men hallå...hur trevligt är det att känna någon annans otrevliga snuskiga jävla kroppsodör? Oavsett varifrån den kommer!?
 
Träffade på en man vid busshållplatsen i morse som envisades med att prata...och jag höll på att svimma. Han luktade seriöst typ lik ut munnen. Han borde fattat vinken när jag inte svarade, likt förbaskat valde han att fortsätta. Inte nog med det...han ska prompt sitta mellan mig och mitt barn på bussen (hen satte sig två säten längre bak) och luta fram huvudet mellan sätena där jag sitter och berätta för mig hur duktigt barn jag har. No shit einstein, som att jag inte visste det eller? Hade sådan lust att ge honom ett tuggummi, men det kan man ju inte. 
 
Eller som en vaktmästare på min gymnasieskola. Han måste ha haft en sjukdom...eller inte förresten för han såg jämt skabbig ut, men ändå. Hans doft kunde man känna flera minuter efter att han gått genom korridoren. Den hängde sig kvar som tungmetall. Vidrig var den. Det var typ "hålla-för-näsan-style" på den. 
 
Var ju såklart tvungen att googla lite på detta. En mamma hade frågat en läkare om hennes sons kroppsodör. Att man känner i ett rum om han är där. Läkaren svarade att så länge det inte stör så är det ingen fara. Men hallå...vaddå stör? Klart det stör?!! Om jag luktar skunk och min doft fyller ett helt rum vill jag väl förfasiken göra nått åt det. Eller? 
 
Usch för snuskigt folk. Alltså...man bör liksom duscha varje dag. Man bör (ska) också använda tvål och shampo. Man bör (ska) också använda deodorant. Det sistnämnda brukar komma i form av en liten flaska med en rund kula längst upp och en genomskinlig vätska inuti, ett stick som man skruvar upp eller i sprayform (tänk typ hårspray). Använd den ni känner er mest bekväma med! 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: