En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Lite rädd.

Kategori: Allmänt

 
 
Blev jag idag när jag var på väg hem. Går över en parkering och mitt på parkeringen står det en man. Han står med benen brett isär och händerna i sidorna. Han stirrar rakt på mig med iskalla blå uppspärrade ögon och liksom twitchar med huvudet. Åt sidan...tänkt typ..."here iiiiiis Johnny". Galen blick. Han släppte mig inte med blicken när jag passerade och jag kände att jag var tvungen att fortsätta gå för att inte verka rädd. 
 
Sen kanske han var helt harmlös, det vet man inte, men jag blev skitskraj. Man brukar liksom kunna se på en människa om denne besitter god psykisk hälsa eller inte. Det gjorde inte han. Började fippla med mobilen och i panik försöka komma på vem jag skulle ringa...just in case han skulle gå efter liksom. Stannade framför tunneln jag skulle gå in i och kollade runt. Om han hade varit där hade jag faktiskt inte fortsatt gå. Så jävla illa var det. Som ni förstår va han inte där. Tur det...
 
Glad lördag på dig också.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: