En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Vandrande pinnar

Kategori: Allmänt

 
Är en typ av husdjur kan man väl säga. Typ. Finns vandrande blad också men de är faktiskt äckligare än pinnarna. Ser ut som...tja...pinnar. Men ben. Ska vara sex, ben alltså. Men är oftast färre...
 
Passerade en djuraffär igår och var ju bara tvungen att gå in och fråga om dom hade några. Javisst säger tjejen som såg överlycklig ut över att någon frågat. Hon plockar fram en insektsburk med en citronmeliss i och pekar stolt ut pinnarna. Jag överdriver inte om jag säger att det gick rysningar av obehag längst med ryggraden. De är ju typ lika stora som en stor människohand. De kostar 49 kronor, lever på 1 kruka citronmeliss (i veckan) och dör efter ca 2 år. Ganska billigt och bra med andra ord. Inte som att man skriver upp sig på att ta hand om nått jättelång tid direkt. Man behöver rensa buren typ 1 ggr/vecka för att inte få miljoner ägg=miljoner pinnbebisar. Och det kändes ju spontant lite FYYY! 
 
Jag som är pälsdjurallergiker tänkte att det liksom kunde vara coolt med ett annat djur istället. Just för att slippa typ...dö? Tänkte då på pinnar. Men bara tanken att behöva ta i den gör mig lite grossed out. Dom har liksom hakar som dom håller sig fast med när dom klätrar på ens hand (flickan i butiken demonstrerade genom att hålla handen uppochner med pinnen hängnades kvar) typ...BLÄ! Och tänk om man glömmer att rensa bajs (som f.ö. är skitsnuskigt) och så får man miljoner pinnbebisar...ehh...vad ska jag göra med dom då liksom? Typ skicka på posten till mina vänner eller? 
 
Nä...letar vidare och spanar in lite fisk istället tror jag...
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: