En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Detta med drömmar va.

Kategori: Allmänt


Bloggade ju om det för några dagar sedan. Men är det inte konstigt va? Vad drömmar kan göra. Eller hur dom är utformade.

Jag drömde att någon som står mig nära var gravid i vecka 19 och att JAG skulle ringa till ett sjukhus en tidig morgon och begära en skrapning eftersom hon tyckte det var jobbigt. Varifrån detta kommer har jag ingen aning om. Individen som blev gravid är liksom lite äldre och skulle dessutom sällan be mig om den typen av hjälp. Dessutom är väl inte skrapning ens ett alternativ i vecka 19.

Drömde att jag blev jagad. För ovanlighetens skull (sarkastisk så det sjunger om det). Jag designade värsta hemmet i skogen. Gick till fienden nattetid och stal gift och sprutor som de tänkt använda på mig. Jag skapade hemliga rum i skogen med snäckor som bara jag kunde se. Jag åkte till stan nattetid och knyckte kläder från butiker. Vill tillägga att dessa kläder hängde i luften - tänk typ julslingor mellan två byggnader. Jag tog ett par snygga men stretchiga jeans eftersom jag var tvungen att kunna röra mig smidigt samt ett svart linne. Jag lyckades förgifta två av de män som var ute efter mig. Sen vaknade jag. Så störd dröm. På riktigt.

Sen drömde jag om någon. Vi träffades. Stod i en hall och pratade. Jag ville kyssa denna person. Personen var bestämd - vi skulle bara prata. Jag var envis och fick min vilja igenom. Det var en himla fin dröm faktiskt. Massa kärlek. Hur kan man inte gilla det liksom?

Ja. Drömmar va. En härlig blandning av panik, skräck och kärlek. Lovely.

Analysera gärna om ni kan. Den som kommer med ett vettigt svar eller förklaring, kan få en hemmagjord medalj i form av en kaka med glasyr skickad med posten. På riktigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: