En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Alibaba och hans 40 rövare.

Kategori: En Annan Dag

 
Japp. Sjukt fördomsfullt, men fan, jag hade ju rätt. Känsliga tittare varnas inte, men känsliga läsare. Sluta läs nu om du är känslig.
 
Jag skulle sälja min ipod. La ut den på blocket och fick svar snabbt. La ut den för ett bra pris liksom.
 
Får, som sagt, svar snabbt. Och det strular från början till slut. Verkligen allt strular. Och ingenting stämmer. Priset ska prutas på, tiden ska ändras, personen vill skicka sin "kompis" (kompisen hävdar att de är bröder), kommer typ en timme sent bla, bla, bla...
 
Och!! Inte att glömma...jag har fått en ny vän. Personen skickade en vänförfrågan på facebook typ 10 minuter efter att vi kommit överens om att han skulle köpa den. WTF (what the fuck) liksom? Hallå...du hade mitt nummer. Inget annat. Han har alltså googlat mitt nummer. Fått fram mitt namn. Och antagligen mitt födelseår. Slagit upp mig på facebook och...gillat det han sett? Sick ju. Jag vill sälja en pryl. Inte skaffa nya vänner.
 
Han kompis kom idag iaf. Sent som sjutton. Kollar på ipoden och utbrister "Du har ju FÖRSTÖRT den!". Du, sa jag, det stod i annonsen att den har legat i min väska utan skydd och att den är repig. Han gillade inte mitt svar. Sen vill han kolla att alla tillbehör är med och blir typ sur när det inte finns hörlurar. Du, säger jag igen, det stod också i annonsen. Sen ska jäveln bråka om det. Att Han måste köpa nya hörlurar för minst 200 kr. Jag upplyste vederbörande om att han kan köpa ett par på Clas Ohlson för 50 spänn. Nä, det var inte ok. Prutade som fan. Jag stod fast vid mitt pris då jag redan gått ner i pris, att han då kunde åka hem utan. Och att lycka till med att hitta en billigare. Låtsades bli upprörd och var prompt tvungen att ringa originalkillen för att "diskutera". Men snnnnnaaaaaaaark!
 
Jaja, han köpte den sen i alla fall. Sen ringde originalkillen mig. Snackade lite om vädret. Om allt var bra med livet liksom. Och sen bad han om ursäkt för om jag hade behövt vänta.
 
Jävla snack.
 
Jag ville sälja en pryl. Inte behöva lämna hemmet (vilket jag behövde). Ha nån som kom i tid (vilket han absoluuut inte gjorde). Inte hålla på med jallajalla (vilket han uppenbarligen gjorde). Inte hålla på och pruta i 27 minuter (vilket han också gjorde). Inte tycka varan är ful och vara skeptisk (vilket han uttryckligen halvt skrikandes gjorde). Inte ha nya vänner på facebook (fick en förfrågan inom 10 minuter) och definitivt inte ha nya kompisar (han skrev i ett sms att han ville bli min nya kompis).
 
Alltså...hur svårt ska det vara att sälja en ipod liksom? Jag vill bara bli av med en sak jag inte använder. Hur jävla svårt ska det vara??
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: