En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Barnkalas.

Kategori: Allmänt

 
Kan ju vara kul. För barnen alltså. Inte så mycket för dom vuxna. Inte alls för dom vuxna.
 
Ungefär två timmar håller det på och shit...man måste ju typ planera varje minut för att barnen inte ska kaosa. 
 
Kaos, det blev det från början. Föräldrarna tycks tro att det är lika med två timmars gratis barnvakt för deras del. Vissa kom knappt in och hälsade utan ville sticka så fort som möjligt. Var, nästintill, tvungen att skrika åt vissa att jag gärna ville ha namn och telefonnummer ifall någonting skulle hända. Kan ju vara lite bra. Eller? Man kanske får räkna med lite svinn på ett barnkalas? Hade det kunnat vara mitt argument i rättssalen? 
 
Nåväl. Kalaset börjar med att en förälder informerar mig om att ungen bajsar- och kissar på sig. Hen hade varit på toaletten innan så det borde inte vara någon fara men ifall olyckan skulle vara framme fanns det en påse med extra kläder, blöjor samt våtservetter. Nästa förälder informerar mig om att barnet har epilepsi. Men hen äter så superbra mediciner så hens anfall är små. Om hen skulle börja skaka och rycka vet vi varför. Nästa barn är allergisk mot massa saker. Eftersom jag visste det bakade jag, en himlans himlans, massa saker som inte innehåller nått av det hen inte kan äta. Men om olyckan ändå skulle vara framme fick jag en "akut-spruta" (ni vet, en sån man trycker in i låret på folk). Sen kom nästa...och det var hen med tanden som höll på att lossna och gjorde ont. Kul, nu känns det ju skitspännande. Survival of the fittest någon?
 
Tack och lov. Jag behövde inte trycka in en spruta i låret på någon, jag behövde inte byta bajsiga kläder och jag behövde inte bevittna ett anfall av skakningar och ryckningar. Jag behövde däremot ta hand om en tappad tand. Men fatta vad skönt...det hade kunnat vara typ 7000 gånger värre. 
 
Två timmar senare kommer föräldrarna och frågar glatt om vi överlevt. Ha, det säger det mesta liksom. 2 vuxna på 25 barn...ja, ni fattar. Hade det varit samma (icke existerande) personaltäthet på dagis hade föräldrarna gått i taket!
 
(nästa år anlitar jag folk som gör detta åt mig....kosta vad det kosta vill. Det är det liksom värt....)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: