En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Dagens läkare.

Kategori: Allmänt

 
Måste ju bara blogga av mig angående läkarna idag.
 
Var för några månader sedan till en privat klinik och tog lite tester. När jag frågade när läkaren skulle höra av sig sade hen att det gör dom inte om proverna är bra. Nähä...nej serni, dom har sååååå hima mycket att göra att dom liksom inte har tid att ringa. Okej tänker jag i mitt upprörda sinne...det tar typ 5 minuter för att tillfredsställa min oro. Hur vet jag att dom ens sett resultaten om dom inte ringer? Kan dom inte liksom ringa bara för att bekräfta att dom sett resultaten och att det såg bra ut?
 
Var till läkaren idag med. Har haft en envis halsfluss som inte vill gå över. Behöver därför penicillin. MEN, jag hade även ett annat ärende. Nej sa hon i receptionen, läkaren har bara akuttider kvar vilket betyder att man endast får prata om EN sak. Kom dit och läkaren säger "Ja, du hade ont i halsen" Sa då att jag hade två ärenden men att hon i receptionen sagt att tiden inte räcker till och att jag faktiskt måste prioritera det andra. Han svarar barskt efter att han tittat på klockan "Vi har 7.5 minuter på oss".
 
Men va liksom? Rullandebandsprincipen eller vadå? Jag klarade i och för sig av att flirta till mig lite extra tid så att jag faktiskt hann med båda mina ärenden men ändå. Tänk på dom som liksom finner sig i allt och bara köper läget. Vad hade hänt då? Dom hade väl behövt komma tillbaka nästa vecka typ...? Bra sätt att tjäna pengar på eller?
 
Blir ju lite irriterad. Det är för fan människor. Är inte läkare ett människovårdande yrke? Eller är de så fokuserade på kroppen att de liksom glämmer människan bakom kroppen?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: