En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Barnkalas.

Kategori: Barn och familj


Detta med barnkalas va.

Sjuttielvatusenmiljonermiljarder barn som alla är höga på socker som springer runt-runt-runt-runt. Runt, runt, runt, runt, runt och så runt.

Jag arrangerade själv ett kalas för ett tag sedan. Närmare 40 inbjudningar gick ut. Och ja...jag kan ju säga att jag förstår varför man endast låter kalaset pågå i 2 timmar. Vill ni veta? Jo, därför att man själv behöver rehabilitering i minst 2 veckor efteråt. Någon som är allergisk mot allt. Någon gillar inte den dryck som serveras. Någon ramlar och slår sig. Någon blir sur för att det var fel godis i påsen. Någon blir skitarg för att någonting man inte förstår gick fel.

Alltså. Barn kan vara fantastiska. Men barn kan också vara fruktansvärda. Som små små monster.

Tänk att man har två barn. Jag har två. Och jag kan ibland känna att mina beter sig som monster. Tänk då 40 barn....Ja, ni fattar va?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: