En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Kärlek.

Kategori: Tankar


Frågade min ena dotter om hon och en kille hon hängt med fortfarande är kära. Och jag får det märkligaste flinet jag någonsin sett. Hon liksom grimaserar på ett underligt vis. Hon kniper ihop ögonen jättejättehårt och visar upp allt tandkött. Svårt att förklara riktigt...såg sjukt konstigt ut i alla fall...

Frågade igen och hon svarar att "näää...han är kär i en annan tjej nu". Jaha tyckte jag...vilken tjej då? Och hon grimaserar ännu mer och börjar liksom fnittra och säger att "XX är inte kär i en tjej...han är bara kär i massa killar nu".

Jaha, okej...frågade om det var någon speciell och jag fick några namn.

Men tänker ändå på detta med sexualitet bland barn. Eller...det är fel ord. Helt fel ord. Dom har ingen sexualitet, enligt mig. Freud skulle väl hävda anorlunda. Men för att komma till sak. Det jag menar, eller kanske tänker, är att allt är så oskyldigt. Så oformat och så opåverkat. Att kärlek är kärlek liksom.

Min andra dotter har vid ett flertal tillfällen sagt att hon ska gifta sig med sin bästa kompis. Hon är kär i en himlans massa killar. Och någon enstaka tjej ibland. Men hon ska gifta sig med sin bästis - som är en tjej.

Tänk vad praktiskt egentligen. Att gifta sig med sin bästa kompis. Skita i kärleken liksom. Om lusten pockar på får man väl lösa det genom ett krogbesök eller två? Men att liksom dela en vardag med någon man genuint tycker om. Som man delar åsikter med. Som man aldrig behöver kärleksbråka med. Aldrig några hard feelings om den andre varit på krogen och roat sig. Inga konflikter om andra utanför som vill sabba någonting. Man bara lever. Sida vid sida.

Kanske vore nått va?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: