En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Året som varit.

Kategori: Allmänt

 
2013.
Ett bra år på många sätt. Men knappast ett år som utmärker sig på något sätt. Fick en fråga om att lista årets tre höjdpunkter samt de tre värsta sakerna. Tyckte det var ganska svårt. Jag är ingen person som hänger mig fast vid minnen på det sättet. Klart att det finns höjdpunkter liksom. Och "låg-punkter".
 
En höjdpunkt är väl definitivt när jag vann min strid mot skolan. Den känslan är oslagbar. Att ha kämpat länge länge och sedan få utdelning. Den känslan är fantastisk. Utöver det har jag nog inga specifika höjdpunkter. Finns massa fina minnen och händelser men inget som utmärker sig extra.
 
Lågpunkter...ja, när folk beter sig illa. Det är väl en lågpunkt? Att folk inte har vett att uppföra sig liksom. Att människor tar en för givet och antar att man alltid skall finnas kvar oavsett hur illa man betett sig. Att någon trampar rakt över en och inte respekterar en är väl liksom givet. Oavsett år.
 
Det har varit ett jämnt år. Månaderna har lunkat på. Inga excepionella saker har hänt. Jag har liksom flutit med...jag har pluggat. Skaffat ett jobb jag trivs jättebra med. Omgett mig med människor jag gillar. Ätit god mat. Solat. Åkt båt. Druckit vin och suttit uppe långt in på småtimmarna och snackat mellan allt mellan himel och jord. Jag har arrangerat födelsedagskalas för 25 snoriga barn (vilket iofs var första och sista gången), jag har stått upp för mig själv, jag har tagit bort dysfunktionella relationer, jag har försökt förlåta, jag har skrattat tills jag gråtit och gråtit tillls tårarna tog slut, jag har renoverat hemma, jag har fått se mina underbara tjejer växa och bli större och klokare...
 
Listan skulle kunna göras lång.
 
2014.
 
Ett nytt år. Ett år då jag kommer ta min examen och börja jobba. Ett år då jag vägrar ta skit från folk. Då jag kommer ha massa kul. Ett år då jag tänker resa med mina älsklingar. Ett år då jag kommer göra mig av med det som inte fungerar. Ett år jag inte kommer att plugga. Ett år där mina helger kommer tillägnas människor och inte böcker.
 
Ett år. Ja, ett nytt år. Inget konstigt med det egentligen. Ett år som alla andra liksom.
Det är väl inte så mycket mer med det egentligen...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: