En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Blodets makt.

Kategori: Allmänt


Såg just en reklam för bindor. Att man som kvinna sover dåligt på natten när man blöder och därför skall köpa ett visst märke som med sin unika form kommer göra att man kan sova gott. 

Dels kan jag inte hålla med om att man sover dåligt. Alltså, det är ju inte en tillfällig fysisk förändring som påverkar vårt psyke liksom. För det är väl ändå oftast psyket som gör att vi sover dåligt. Om vi inte räknar yttre faktorer som att ha rubbat sin dygnsrytm osv. 

En annan sak jag genast tänkte på är varför kvinnan skall behöva betala för detta elände. Det finns nog inte en enda jäkla kvinna som njuter av denna tid under månaden. Det är mest till besvär. Och männen, vad har de för extra utgifter? Vi kvinnor blir liksom straffade i dubbel bemärkelse. 

Nej. Jag går inte runt och tänker på detta. Och nej, jag stör mig inte generellt på detta. Och nej, det handlar inte om mycket pengar. Men ändå...tanken slog mig. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: