En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Examen.

Kategori: Allmänt


Om exakt en vecka så ligger jag i sängen och funderar över livet. 

Kanske läser jag en bok jag trånat efter länge. Pillar mig i naveln och suckar nöjt. 

För om mindre än en vecka tar jag examen. 3.5 år senare är jag klar. Det har varit blod, svett och tårar emellanåt men nu står jag här. Snart klar. 

Jag har vid ett flertal tillfällen under loppets gång varit nära att ge upp. Men idag är jag så glad att jag inte gjorde det. Att jag bet ihop. 

För nu, snart, tar jag examen. 
Jag är liksom klar. 
Redo för arbetslivet. 
Ett riktigt jobb. 
Så galet, galet skönt att få lite rutin på vardagen. Arbeta 9-17 och sen kunna komma hem och känna "ja, idag kollar jag på 3 avsnitt av dendär serien jag älskar!" Eller läser en bok man valt själv för att man gillar den. Eller syr en klänning. Eller målar om ett rum.

Snart har jag all tid i världen att ägna åt saker jag gillar! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: