En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Ful-gråt VS. Snygg-gråt

Kategori: Allmänt


Måste ju förklara mig.

Ful-gråt= När man gråter fult. Liksom hulkar och snorar. När man skiter i att ögonen blir kletiga av mascara och tårarna bara sprutar. Man kan inte hejda det...det bara kommer. Kanske kan man inte riktigt andas. Kanske kippar man efter luft. Lite individuellt skulle jag tro. Men man är ful, det vet jag. Rödblommig om kinderna och näsan blir man också.

Snygg-gråt= Kan vara sån gråt man använder sig av för att få saker. Killar brukar säga att kvinnor använder sig av gråt för att få sin vilja igenom. Jag för min del har ingen aning om vad detta betyder. Verkligen inte! Skulle väl aldrig jag göra heller. Nej, nej...aldrig! Men man gråter snyggt liksom. Inget hulkandes, inget snorandes...man blir inte som en mossig tomat i hela ansiktet utan allt är under kontroll. Ja, så kan man säga...kontrollerad gråt. Man är fortfarande snygg i alla fall.

Nu vet ni det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: