En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Helg = Aktivitet

Kategori: Allmänt


Vad är det med helgerna egentligen? Ska det inte vara tid för vila. Tid för soffan. Tid för avslappning. Tid för att bara vara och ta hand om sig själv. Eller? Nej, nej...helgerna....ja, då ska man pressa in så mycket som möjligt. Då ska man träffa alla som man inte hunnit träffa de senaste veckorna, då ska man fika och inte får vi glömma städa heller. Då ska man...ja, göra allt det man inte orkade eller hann med i veckan. Samma sak om och om och om igen...

Min helg kommer bestå av parmiddagar. Ja, du läste rätt. Så orätt. Jag hoppas jag slipper diskutera pensionsspar, vattenräkningar, bästa medlet mot mossa i gräsmattan, vilket tvättmedel som bäst får bort barnspyor och om Aktuellt eller Rapport är det bästa nyhetsprogrammet. Då går jag och lägger mig.


Men först måste jag...städa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: