En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Stroppiga-damen.se

Kategori: Tankar

 
Satt en dam på tåget idag. Har sällan skådat någon med ett mer drygt utryck i ansiktet än henne. I alla fall...hon bytte efter halva resan sittplats. Sitter och blänger surt på farbrorn som satt mitt emot henne och väljer sen att sitta och blunda. Av nyfikenhet måste jag ju smygtitta på farbrorn bara för att se vad det var för fel liksom. Nä..inget fel vad jag kan se. Sen...lite senare ser jag att han smyger upp en burk med öl från innerfickan på sin jacka och tar några stadiga klunkar. Jahaja...det var därför fröken snork bytte plats. Jag fattar inte riktigt. Han gjorde ju inget mot henne. Eller någon annan för den delen. Vad är hennes problem?
 
Kunde sedan inte riktigt släppa detta. Farbrorn kastade några ledsna blickar på henne innan han klev av i Täby centrum. Förmodligen för att hänga med resten av A-lagarna. Men alltså...den här fröken stropp...varför bytte hon plats? Är hon rädd att någon ska missta dom för att vara i sällskap eller vill hon helt enkelt inte vistas i närheten av någon som dricker alkohol på eftermiddagen? Ha, som att hon ALDRIG gjort det eller? 
 
Jag blev så nyfiken, men också så jävla arg, att jag kände att om hon skulle kliva av på samma station som mig skulle jag fråga henne. Ja, det skulle jag! Jag vill ha svar! Varför hon bytte plats. Om det är så att hon tycker att hon är så mycket bättre än mannen som satt på tåget. För om hon inte hade tyckt det hade hon väl knappast bytt plats, eller? 
 
Tyvärr klev hon inte av. Till min stora besvikelse. För jag hade faktiskt frågat. Faktiskt. Om hon hade blivit sur...ja, säkert. Men, egentligen, varför borde hon bli det? Står hon inte för sina handlingar eller? Synd. Jag hade verkligen velat veta hur hon resonerade. Faktiskt. På riktigt. Sånna som hon gör mig lite illamående. Kärring.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: