En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

En shoppaholics bekännelse...

Kategori: Allmänt


Jag var i ett centrum härom dagen. Röda skyltar överallt. Stora bokstäver som skriker ut REA överallt. Kraften att stå emot att springa in i alla butiker och se om det fanns några fynd att göra sög musten ur mig. Var tvungen att sova lite när jag kom hem bara för att återfå lite energi.

Ja, jag erkänner, jag är en shoppaholic.

Jag är fullkomligt besatt av att köpa nya saker. Och nej, det är ingen fix idé vid dyra märkesprylar. Lite tragiskt inser jag efter att ha rensat min klädkammare att jag har mängder av plagg där lappen fortfarande hänger kvar, använder MAX 10% av det som faktiskt hänger där inne.... Ja, som ni kanske förstår rör det sig om kläder...och skor. Jag är besatt av pumps och höga klackar. Inte för att jag använder skor med klack men det är så himlans snyggt att titta på. Jag känner tillfredställelse av att bara gå in i min, numera städade, klädkammare och bara titta på alla fina saker. Sjukt är det. Fullkommligt bisarrt.

Men är det inte lustigt? Alla röda skyltar alltså...de har ju röd- och vitrandiga dukar på restauranger för att öka aptiten. Undrar om butikerna tillämpar samma tillvägagångssätt när det handlar om skyltar. De vill liksom öka vår aptit att gå in i butiken och köpa nått.

Men jag stod emot...blev lite nätshopping på kvällen men det hör abslut inte hit. Nej, det är nått helt annat...

Kommentarer

  • Maria säger:

    Bra jobbat, det roligaste som finns



    Kram Maria

    2012-01-22 | 19:05:58
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Bara Jag säger:

    Vad är det roligaste som finns? Shoppa? I KNOW! Finns iofs massor av saker som är det roligaste som finns. Men ja, shopping kvalar in på den listan. Frågan är om det inte borde ses som en sjukdom? När man liksom får rysningar i hela kroppen...måste nog ringa till Herr Psykolog och boka tid...

    2012-01-22 | 19:11:35
    Bloggadress: http://enannandag.blogg.se/

Kommentera inlägget här: