En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Illaluktande orientalisk matta säljes.

Kategori: Barn och familj


Mina barn kan vara monster ibland. Inte på riktigt alltså, men för stunden.

När vi vaknade i morse hade de lekt med vatten. Massor av vatten. I vardagsrummet! De har gått till toaletten och fyllt på muggar och skålar, stationerat sig vid vardagsrummsbordet och påbörjat leken. Vad den gick ut på vet jag inte.

Men ja, detta har alltså resulterat i att vår matta är typ dyngsur. Och jag kan inte vika upp den och torka under då den löper från vägg till vägg, med diverse olika tunga möbler på. Jag kan tycka att det har börjar lukta lite konstigt i vardagsrummet. Skyller på att det är vattnet under mattan som börjat mögla. (förmodligen har jag fel men det är skönt att hitta nått att skylla på).

Så, ett rum utan matta vore ju idealiskt nu när de envisas med att bära in vatten så fort vi inte är vid medvetande. Bäst att sälja den kanske? Vad sägs om 20'000? Då är den visserligen blöt och så men en ganska bra deal ändå...Eller så säljer jag barnen? Hmm...vad får man för ett stycke tvillingar. Kan ju inkludera kläder, leksaker och möbler också om ni vill. Och så ett kontrakt som tillåter mig att träffa dom ibland också...okej? Vi kör högst bud vinner. Vi startar på 1 krona. Maila mig vid intresse....


Kommentarer


Kommentera inlägget här: