En Annan Dag

Tankar, Funderingar, Reflektioner...

Texter man blir oklok på.

Kategori: Allmänt


Det finns ju vissa låttexter som man förstår sig på. Och sen finns det dom som inte är lika solklara. Man kanske visst förstår med det går också att tolka på sitt vis. På ett annat vis än som det kanske var tänkt. Ett roligare vis. Två exempel har jag. Vad är det VM sjunger om? Hon "kommer" jaja ok. Och Lena...vad är det hon gör nattetid som verkar ta så förbaskat ont? :o


Veronica Maggio

För jag har trillat dit, jag har fallit, jag har vaknat
Ja, jag vet att hon är söt men håll tillbaka
För,
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer - jag är nästan där
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu
Du, håll ut
Du vet att,
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer
Baby, jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen
Jag faller
Faller
Du och jag nu
Du snälla vänta, vänta, håll ut
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer
Baby, jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen
Jag faller
Faller

Lena PH
Ont, det gör ont men det går
Det gör ont en stund på natten
Men inget på dan
Du vet att det gör ont
Det gör ont men ändå
Jag har klarat mig rätt länge
Jag börjar blir van
Och alla omkring dom märker ingenting
Det gör ont, ont så ont så ont
Dom märker ingeting men...mmm
Det gör ont
Ont, det gör ont, det gör ont

Kommentarer


Kommentera inlägget här: